Ikonka

Edukacyjna gra terenowa na urządzenia mobilne.

Edukacyjna gra terenowa na urządzenia mobilne.

W ramach projektu przygotowaliśmy grę polegającą na skanowaniu kodów QR, umieszczonych w miejscach poznanych w projekcie, w tym m.in. pomniki przyrody, parki i tereny leśne, miejsca ukazujące bioróżnorodność fauny i flory, zdroje wody pitnej, zamontowane na potrzeby poprzednich projektów edukacji ekologicznej w Miejskim Ośrodku Kultury, Młodzieżowym Domu Kultury, Urzędzie Miejskim, Starostwie Powiatowym, a także tzw. miejsca ekologiczne, które promować będziemy konkursem  „Zgadnij, gdzie jestem”
( konkurs odbędzie się wcześniej, na profilu Wnioskodawcy na platformie Facebook, a polegać będzie na rozpoznaniu miejsca, w którym obecnie znajduje się KROPELKA). Pomoc przy wyborze miejsc zapewni również Wydział  Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Gracz pobiera i instaluje aplikację na telefon poprzez SKLEP PLAY, Apple Store.

Jego zadaniem jest zeskanować wszystkie właściwe kody QR, ( każdy kod na aplikacji zmienia się w kropelkę, która napełnia dzbanek).

Dodatkowo „zdobyte miejsce” lokuje się na mapce Pabianic, która jest elementem gry.

Pełny dzbanek informuje, ze gra jest zakończona.

Każdy pojedynczy kod QR może zostać w dzbanku tylko trzy dni, później kropla „wyparuje „, trzeba ją będzie złapać jeszcze raz. Dopiero pełna dziesiątka, pierwsza i każda kolejna, gwarantuje, że kropelki pozostaną w dzbanku.

Sama gra nie ma ram czasowych.

Pod wybranymi kodami QR mieścić się będą linki, odnośniki do strony na facebooku, podstrony internetowej ZWiK, instagrama, YouTube, gdzie mieścić się będą dodatkowe zadania, pytania, rebusy, dotyczące ściśle tematyki wody i jej bioróżnorodności.

Po odwiedzeniu wszystkich miejsc i odpowiedzi na wszystkie pytania ( zagadki etc. ) gracz kończy grę.

Do góry